Spring Break, Pasen en PROM!

Halloooo,

Ik heb weer allemaal leuke dingen meegemaakt!

In spring break ben ik met mijn gastgezin en de zus van mijn hostmoeder naar het National park the Great Smoky Mountains in Tennessee geweest. We zaten in een houten huisje op een berg in het plaatsje Pigeon Forge. De omgeving is heel erg toeristisch en niks is daar te gek. We zijn (twee keer) in het reuzenrad geweest, een keertje overdag en een keertje toen het donker was. We zijn wezen rodelen en midgetgolfen en ze hadden daar ook een kerstwinkel die het hele jaar door open is. Bij het huisje konden we een kampvuurtje maken dus hebben we marshmallows geroosterd en smores gemaakt (je roostert een marshmallow en stopt die met een stukje chocola tussen twee crackers). Verder hebben we gewinkeld, heb ik in het bubbelbad gezeten en ben ik opzoek gegaan naar een beer (helaas niet gezien). Het was een super leuke week en het weer was helemaal top.

Toen we terugkwamen was het weer niet zo top. De dag nadat we terugkwamen regende het en alle riviertjes en meertjes overstromen dan gelijk. Hele hekken stonden onder water en ik heb gezien hoe ze mensen uit een huis moesten redden met een reddingsboot. Ze kunnen hier nog wel wat van Nederland leren als het op dijken en water aankomt ;p

Dat weekend was het Pasen. Op de zaterdag voor Pasen had de kerk een evenement georganiseerd voor het hele dorp. Ik had me opgegeven om een candy dropper te zijn. Ze hadden een veld afgezet en daar hebben we heeeeeel veel zakken snoep leeggegooid voor verschillende leeftijdscategorieën. Alle kinderen kwamen met emmers aanzetten en dan is het 1, 2, 3, start en dan rennen ze allemaal het veld op om hun emmer te vullen. Dat is makkelijk paaseitjes zoeken! Er waren ongeveer 2500 mensen maar nadat iedereen zijn snoep, popcorn en suikerspin had waren ze ook zo weer weg. ‘S middags hebben we een surprise party gehouden voor de verjaardag van mijn hostmoeder. Ze was jarig in december maar het was er nog niet van gekomen om het echt te vieren. ‘s Avonds was er een Kentucky basketball wedstrijd, jammer dat ze verloren hebben.

Met Pasen heb ik samen met mijn hostvader het diner gemaakt en daarna gingen we naar de kerk. ‘s Ochtends kreeg ik een easter basket vol met chocola. Alle kinderen krijgen hier met Pasen een mand vol met snoep en speelgoed van hun ouders. Het viel me wel tegen toen ik erachter kwam dat ik naar school moest op tweede paasdag want daar doen ze hier helemaal niet aan. Die week op school hebben we football gespeeld met gym en nu doen we voetbal. Voetbal is toch wel makkelijker te begrijpen maar dat is maar net waar je aan gewend bent. Sommige mensen hier hebben nog nooit gevoetbald.

11 april was het prom! Dat is toch wel iets typisch Amerikaans waar ik naar uit heb gekeken. ‘s Ochtends ben ik naar een nagelsalon geweest en daarna naar de bloemist om mijn corsage op te halen. De corsage was een verassing van mijn gastgezin en had de kleuren van de Amerikaanse en de Nederlandse vlag. ’S middags ging ik naar de kapper en die heeft me ook opgemaakt. Al we dan toch in Amerika pakken we het maar gelijk groot aan ;p Daarna heb ik snel mijn jurk aangetrokken want mijn vriendinnen waren er al. Ik ging met vriendinnen uit Japan, Groenland en Servië. We gingen naar een park om foto’s te maken en daarna zijn we wezen eten bij een Japans restaurant. Ze maken alles daar vlak voor je neus en de kok deed allemaal truckjes met het eten. Daarna gingen we naar het Horsepark waar het feest was. Het Thema was Parijs dus midden in de zaal stond een Eiffeltoren. Tijdens het feest werden ook de prom King en Queen gekozen. Van te voren mochten we stemmen en degene met de meeste stemmen krijgen dan een kroon of een tiara. Prom duurde tot 12 uur maar daarna was er nog afterprom op school. Ze hadden een ontbijtje, spelletjes en in de gymzaal hadden ze opblaasbare hindernisbanen staan. Afterprom duurde tot drie uur en toe was deze bijzondere dag alweer voorbij. Het was super gaaf om mee te maken en er gezellig. Daar kijk je dan zolang naar uit en het gaat zo snel voorbij. Ik heb nu nog maar 6 weekjes school en het voelt alsof de dagen voorbij vliegen. Ik ga nog even genieten van alle leuke dingen die er nog aankomen!

Reacties

Reacties

Jennie Simons

Weer een prachtig verhaal! De tijd vliegt, geniet van de laatste weken!

Mariska Prins

WoW! Supercool om dit allemaal mee te maken zeg! Ervaringen rijker en wijzer!

Silvia Jonker

Wat heb je weer enorm veel beleefd zeg. Heel leuk om weer te lezen. Ga ook van die laatste weken nog maar lekker genieten...maar dat is je wel toevertrouwd! Veel plezier Rozan....xxx

Loes Roersma

Rozan, hoe moet dat nou als je straks terug bent in Nederland? Het leven lijkt daar wel één groot feest!! Neem maar een hele koffer vol ideeën mee... Nu de laatste periode, afscheid, maar misschien toch ook een beetje uitkijken naar ons vertrouwde kikkerlandje. Bereid je erop voor dat alles veranderd is, omdat jij zelf veranderd bent.
Tot snel weerziens,
Loes

Tona Visser

Het is nu idd aftellen. Veel plezier nog die laatste weken in Amerika.

Daisy Jonker

Heeee nicht!
Echt super zonde dat je die beet niet hebt gevonden haha als je terug bent gaan we nog een keer dan ga ik mee met beren zoeken! Wel super leuke verhalen weer vooral PROM lijkt mij ook super leuk:) Ik denk dat je je super leuke verblijf wel aan je toffe gastouders te danken hebt en daar mag je wel blij mee zijn denk ik hihi. Nu nog de laatstje weekjes even daar een feestje vieren en dan hier gezellig weer alles feestjes hier inhalen als je terugkomt! Tot snel nicht! & nog veel plezier xxx

Thirza

Heej Rozan,
Echt een leuke verhalen heb je geschreven, deze ook weer! Prom lijkt me inderdaad ook echt gaaf, echt typisch Amerikaans xd. En wat betreft het voorbijvliegen van de weken, daar ben ik het helemaal mee eens (heb ik ook last van, hihi), wat gaat de tijd toch snel ;) Xx

Karin

Nou meis, wat is het toch een avontuur! Leuk hoor, al die verhalen. Er staan toch steeds weer nieuwe dingen in. Kus, je moema

Rozan

Bedankt weer allemaal!
En jammer hea Thirza, voor je het weet is alles weer voorbij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!