Oktober

Hoiallemaal,

De eerste drie maanden zitten er alweer op en ik heb weer een aantal leuke dingen gedaan.

Senior Pictures

Aan het einde van het jaar kan je een yearbook bestellen. Van iedereen staat er een pasfoto in dit boek maar als je een senior bent mag je zelf kiezen welke foto je erin wilt. Alle seniors doen hiervoor een hele fotoshoot. Ze gebruiken de foto’s namelijk ook voor uitnodigingen voor graduation, bedankt-dat-je-gekomen-bent kaartjes na graduation, uitnodigingen voor hun graduation feestje, fotolijstjes en ze delen de foto’s zelfs uit aan hun vrienden. Een kennis van mijn gastgezin heeft mijn foto’s gemaakt in het horsepark omdat dat toch wel typisch iets van Kentucky is.

Pink Out game

Samen met Mira uit Denemarken ben ik naar de pink out football game geweest. Dit was om geld in te zamelen voor borstkanker maar het was ook senior night. Hier bedanken ze alle seniors die in het football team of bij de cheerleaders zitten omdat ze van school af gaan. We winnen met 49-0 dus heel spannend was het niet, wel erg leuk.

Thriller

Een week voor Halloween was er een thriller evenement in Georgetown. Er was een kostuum wedstrijd en een dans op thriller van Micheal Jackson. Het was om geld en eten in te zamelen voor de voedselbank. Ik heb de hele avond met een winkelkarretje rondgelopen om blikken met eten in te zamelen en ondertussen kon ik alles goed zien.

Alabama

Een weekje na de herfstvakantie was ik alweer in Alabama. Ik heb een weekje vrij genomen van school want als je zegt I’m an exchange student kom je bijna overal mee weg. Mike moest voor zijn werk naar de Toyota vestiging in Huntsville en wij konden mee. We sliepen in een hotel en alles was lekker dichtbij.

Op maandag zijn we naar het U.S. Space and Rocket center geweest. Dit is een museum met van alles over de ruimte. Dinsdag zijn we naar de botanical garden geweest en woensdag gingen we naar het unclaimed bagage center. Hier verkopen ze bagage van mensen die het vergeten zijn in het vliegtuig of op het vliegveld. Ik koop een nieuwe lens voor mijn camera voor een mooi prijsje. Donderdag zijn we nog even gaan shoppen en vrijdag gingen we alweer naar huis. Op de terugweg zijn we gestopt in Nashville in Tennessee. Hier zijn we naar hotel nummer 28 op de lijst grootste hotels in de wereld gegaan. Het was super groot en er zijn allerlei planten en fonteinen in de lobby. Er is zelfs een riviertje waar je een boottocht door de lobby kan doen. Hierna zijn we nog even naar de mall gegaan om wat te eten. Als we ’s avonds thuis komen staat er een groot pakket uit Nederland op me te wachten, bedankt!

Aan Halloween hebben we dus niet zoveel gedaan omdat dit de dag was dat we terugkwamen. In de mall hebben we wel wat optredens gezien en er waren kinderen aan het trick or treaten. Mensen sturen hun kinderen tegenwoordig liever naar de mall voor snoep dan langs de huizen. Ze zijn namelijk bang dat mensen iets in het snoep stoppen. Er is die avond helemaal niemand aan de deur geweest.

En toen was het alweer november. Ik moet nog steeds een keer foto's uitzoeken om op mijn blog te zetten maar vaak komt het er gewoon niet van.

- Zijn er trouwens mensen die vragen hebben over mijn leven, hier in Amerika? Laat dan even een reactie achter en dan zal proberen om ze in mijn volgende blogpost te beantwoorden :)

Reacties

Reacties

Jennie Simons

Hoi Rozan!

Wat bof je toch met je gastouders!
Fijn dat ze zoveel met je doen en je zoveel laten zien tijdens je verblijf bij hen. Zo doe je wel heel veel indrukken op en krijg je een aardig beeld van leven in Amerika.
En.....met het inzamelen van blikken eten heb je toch meegedaan aan een soort "Dorcas-actie" ????
Ik heb ooit Kerst meegemaakt in Amerika, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks.

Veel plezier verder, geniet er weer van. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen!

oma Jonker

Geweldig Rozan,wat jij daar allemaal mag meemaken.
Het lijkt me heel interessant, het is wel een ander leven dan hier iedere dag op je fiets naar Schoonhoven.
Wat jij daar doet voor de voedselbank, doet je moeder hier, zo zie je maar weer, zo moeder zo dochter.
Leuk al die verhalen, bedankt, groetjes oma Jonker.

Tona Visser

Leuk dat jij daar net als je moede hier bent bezig geweest voor de voedselbank.
Hier zijn met Halloween wel kinderen langs de deur geweest.
Het begint hier een beetje op gang te komen. Er kwam een groep langs onder begeleiding van oudere jongeren.
We hadden een briefje in de bus gehad met het verzoek snoep in huis te hebben met Halloween.

Silvia Jonker

hoi Rozan..geweldig wat jij allemaal te zien krijgt. Had via Daisy gehoord dat je vrij van school had om mee te kunnen naar Huntsville. Hoe gaaf is dat. Je ziet zo heel veel meer dan alleen Georgetown. Leuk weer om dat allemaal te lezen. Benieuwd naar je volgende verhaal! Dikke kus xxx

Mariska

Hoi Rozan,
Wat een leuk avontuur heb je daar. En alweer 3 maanden! De tijd gaat erg snel.
Sinterklaas niet bekend daar, haha kerst is het helemaal daar. Ook leuk om mee te kunnen maken denk ik.
Groetjes! Fam. Prins!

Suzanne Lebbink

Hoi Rozan,
Leuk te lezen (en nu ook te zien aan de hand van je foto's) wat je allemaal beleefd in Amerika! Alvast heel fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling gewenst. Ben benieuwd te lezen hoe dat allemaal verloopt bij jou. Groetjes, Suzanne & Harmen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!