Thanksgiving, Florida en Kerst

Hallo, ik leef nog hoor! Er is weer een heleboel gebeurd dus ik zal jullie weer even op de hoogte houden.

In november heb ik best veel leuke dingen gedaan. Ik had een sleepover met alle exchange students, ik ben (2 keer) naar de hunger games geweest in de bioscoop, we hebben een rondleiding gehad bij de brandweer waar we bovenop de ladderwagen mochten en ik had sneeuwvrij. Als er ook maar twee centimeter sneeuw ligt hebben we al sneeuwvrij dus er zullen nog wel veel meer van deze dagen komen. Ik heb deze maand ook twee keer een presentatie gegeven over Nederland. Mensen kunnen zich niet voorstellen dat je overal op de fiets heengaat (ik mis mij fiets wel hoor).

Op 27 november was het thanksgiving. Het gaat er eigenlijk om dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt maar voor de meeste mensen draait het om eten, heel veel eten. De avond voor thanksgiving hebben we alvast pumpkin pie en pumpkin roll gebakken, ik vind het niet lekker maar dat is wat veel mensen als toetje eten met thanksgiving. Op thanksgiving day heb ik eerst naar de macy’s thanksgiving day parade gekeken. Dat is een grote parade in New York met allemaal grote ballonnen en wagens. Er kwam geen familie voor het diner want die wonen allemaal erg ver weg. We hadden toch best veel eten en natuurlijk kalkoen. In de avond gingen we naar walmart want de black friday sale was begonnen. De dag na thanksgiving gaat iedereen shoppen want dan zijn er bij alle winkels heel veel aanbiedingen. Mensen staan in de rij voor bijvoorbeeld een tv en soms slapen ze al dagen voor de winkel. Ik heb een grote sporttas gekocht zodat ik al mijn spullen weer mee terug naar huis kan nemen want dat gaat niet meer in één koffer passen. De volgende dag zijn Zoe uit Zwitserland en ik al om 7 uur 's ochtends naar de mall gegaan en daar was het shop till you drop. Met een heleboel tassen gingen we naar de begeleider van haar uitwisselingsorganisatie want daar mochten we mee eten. Die familie had vandaag pas hun thanksgiving diner dus dat kwam goed uit .

Na thanksgiving was iedereen gelijk al in de kerststemming. Veel mensen gaan hier helemaal los met de versiering en er zijn zelfs huizen waar je een hele lichtshow met muziek hebt als je de autoradio aanzet. We hebben het hele huis binnen en buiten versierd en ik heb zelfs op het dak gezeten om kerstverlichting op te hangen. Sinterklaas konden we natuurlijk niet helemaal overslaan dus ik heb het Sinterklaas dobbelspel gespeeld met mijn gastgezin. Ik heb de pepernoten en kruidnoten die papa en mama hebben opgestuurd netjes bewaard tot 5 december en ik heb nu zelfs nog een voorraadje.

In december hadden we twee bruiloften. De eerste was een katholieke bruiloft een uurtje hier vandaan. En de tweede was een week later in Florida. Op vrijdag ben ik een halve dag naar school geweest en toen zijn we vertrokken voor de bruiloft van de dochter van mijn hostvader. We sliepen in een hotel in Georgia en op zaterdag kwamen we aan in Florida. Het is best raar om in december met korte mouwen rond te kunnen lopen maar het bevalt mij wel! Ik heb ook besloten dat ik volgend jaar een palmboom in de tuin plant. Op zondag was de bruiloft en op maandag zijn we alweer vertokken want iedereen werd ziek. We zijn doorgereden naar Tennessee waar we 2 nachtjes in een appartement zaten. Ik heb daar alleen niet zoveel gezien omdat ik ook ziek werd. Woensdag kwamen we weer thuis dus dat was een snelle maar een leuke vakantie.

Na twee gewone schooldagen was het alweer kerstvakantie. Op kerstavond zijn we naar een kerk geweest waar ze allemaal kaarsjes aanstoken. Het leek een beetje op de kerkdienst op stille zaterdag voor Pasen.Op kerstochtend hebben we alle cadeautjes uitgepakt en ik heb super leuke dingen gekregen. Mijn cadeautjes vielen gelukkig ook in de smaak. In plaats van gourmetten met kerst eten veel mensen hier ham of gewoon weer kalkoen. Wij hadden ham en een heleboel andere dingen. ‘s Avonds zijn we door het horsepark gereden om de kerstverlichting te bekijken. Het is leuk om kerst hier een keertje mee te maken maar ik ben toch ook wel weer blij dat ik volgend jaar gewoon weer in Nederland ben. De dag na kerst zijn we al vroeg opgestaan om te shoppen. Alle kerst dingen zijn dan namelijk gelijk in de aanbieding. Ze kennen hier helemaal geen tweede kerstdag.

En toen was 2014 alweer bijna voorbij. Ik zit hier nog maar 5 maanden en ik moet alweer gaan nadenken over mijn terugvlucht. Ik heb toch best wel zin om iedereen weer te zien maar aan de andere kant gaat dit jaar wel erg snel. Iedereen alvast een gelukkig 2015!

en oohja, als je geld over hebt kun je het aan Neline geven want het zou best leuk zijn als die een vliegticket kan kopen om hier heen te komen aan het einde van het jaar

Wink
.

Reacties

Reacties

Jennie Simons

Wat heb je toch al weer veel gezien en meegemaakt!
Maar.....goed om te lezen dat je toch dingen hier mist ????.
Hier ligt ook sneeuw maar ik weet van mijn tijd in Amerika, dat je dat niet kunt vergelijken met de sneeuw daar.
En dan ga je, nu je over de helft bent, al een beetje aftellen.....wat zou dat leuk zijn als Neline je op zou kunnen komen zoeken!
Alvast een fijne jaarwisseling en een fantastisch 2015 gewenst Rozan!

Silvia Jonker

hoi Rozan! Je heb het er maar druk mee! Bijzonder ook die bruiloften om mee te mogen maken. Ging jij ook in het lang? Of is dat daar niet gebruikelijk? In ieder geval erg leuk om je verhalen weer te lezen. Voor jouw ook een heel mooi 2015! Liefs xxx

Tona Visser

Jij ook alvast de Beste wensen voor het Nieuwe Jaar.

Daisy Jonker

Heee heee!

Echt super leuk om al die verhalen weer te lezen!
Je hebt echt super veel dingen gedaan in die twee maanden. Vooral grappig dat ze daar tweede kerstdag al niet kennen want waarom vieren we het hier eigenlijk dan als ze het daar ook niet doen hihi. Als ik geld over zou hebben zou ik Neline wel een vliegticket geven maar dan vlieg ik zel ook gelijk mee! Nog heeeeel veel plezier de laatste 5 maandjes & alvast gelukkig nieuwjaaaar :)! Xxxxx

Rozan

Bedankt allemaal!

Jennie: We gaan dit jaar geloof ik niet zoveel sneeuw krijgen. Het is wel heel erg koud, van de week was het -15 graden.

Silvia: Ik ging niet in het lang maar dat komt nog wel aan het einde van het jaar met prom (eindgala). Dat is wel iets heel belangrijks hier en mensen zijn nu al jurken aan het passen.

Daisy: Ik vind tweede kerstdag eigenlijk wel best, een extra daagje om leuke dingen te doen ;p En je bent altijd welkom om te komen hoor :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!