Van alles en nog wat

Hoi hoi,

Ik heb weer eens tijd (en zin) om iets te schrijven. Ik heb nu namelijk heerlijk een weekje spring break! Nadat ik afgelopen keer had geschreven kreeg ik te horen dat ik de hele week sneeuwvrij had. Er was eigenlijk maar één dag waarvan ik begreep dat we vrij hadden want de rest van de week hadden we best naar school gekund. Ze vinden het al snel te gevaarlijk voor de schoolbussen. Toen zijn we twee weekjes naar school geweest en hadden we alweer een hele week vrij. Deze keer lag er een halve meter sneeuw, zoveel had ik nog nooit gezien. Leuk hoor die extra vakanties :)

Toen er zoveel sneeuw lag ben ik met drie vriendinnen wezen tuben. Met een soort roltrap gingen we de piste op en met een opblaasband weer naar beneden. We mochten twee uurtjes en daarna gingen we uit eten. Dit is een filmpje dat ik die dag gemaakt heb: https://www.youtube.com/watch?v=mJl2BHL7qxQ

Toen we weer op school waren werden er uitnodigingen uitgedeeld aan alle leerlingen met goede cijfers om naar een verloting te gaan. In Nederland zou iedereen erbij zijn want heel moeilijk is het niet om goede cijfers te halen. Ik mocht dus ook leuk naar de gymzaal waar ze prijzen gingen verloten. En jahoor ik won, niet de laptop maar wel 12 blikjes frisdrank hahaha. In diezelfde week kregen een paar vriendinnen en ik een korte rondleiding bij de krant. We werden geïnterviewd en we moesten op de foto want een week daarna stonden we op de voorpagina. Op een andere dag stond er van iedereen apart nog een stukje in de krant. Pas was het ook international language week op school. Elke ochtend mocht iemand anders de aankondigingen door de intercom doen. Eerst een stukje in het Nederlands en daarna vertaald naar het Engels want niemand begreep me, raar zeg.

Afgelopen maand ben ik ook twee keer naar het regeringsgebouw van Kentucky geweest. De eerste keer mocht ik meelopen in de Senate (eerste kamer). In Amerika hebben ze maar twee politieke partijen, de republicans en de democrats. Ik was daar voor senator Thayer, hij is het hoofd van de republicans in de Senate en ook de vertegenwoordiger van de county (gemeente) waar ik nu woon. Het was moeilijk te volgen omdat ze wel heel formeel praten maar het was toch best interessant. Hij ging me ook voorstellen waarna de hele eerste kamer gezellig voor me ging klappen om me welkom te heten. Twee weekjes later ging ik weer maar nu liep in mee in house of representatives (tweede kamer). Ik mocht vooraan zitten en als een representative op een knop drukte ging er een lampje branden. Dan moest ik naar hun stoel toe lopen om te vragen wat ze nodig hadden om vervolgens wat te eten of te drinken te halen of papierwerk weg te brengen. Ook hier gingen ze me weer even voorstellen. Ik heb mijn lesje Amerikaanse politiek ook wel weer gehad.

Even wat heel anders, basketball. Maart is March Madness en dit betekend dat alles om de kampioenschappen basketball draait. De University of Kentucky (UK) heeft een heel goed team en ze hebben alle 38 wedstrijden tot nu toe gewonnen. Het is nog nooit eerder voorgekomen dat een team zoveel wedstrijden achter elkaar onverslaanbaar was. Nog twee wedstrijden en ze zijn kampioen dus dat zou leuk zijn.

Pas heb ik ook een Amerikaanse (eigenlijk Ierse) feestdag meegemaakt, St. Patricks Day. Op de dag zelf heb ik er niets aan gedaan maar het weekend erna hebben een paar vriendinnen en ik een gezellig feestje gehouden. Ik weet eigenlijk niet goed wat je nou viert maar ik weet wel dat alles groen of met regenboogkleurtjes moet zijn.

Dat was volgens mij alles wat ik te vertellen had. Ik ben hier nu nog maar zo’n 11 weken maar dat betekend wel dat alle leuke activiteiten voor seniors (eindexamen leerlingen) eraan komen. Over twee weken heb ik prom (gala) dus daar heb ik super veel zin in. Ook staat er nog een tripje naar Chicago op de planning voor eind mei. Dat is een groepsprogramma met andere exchange students maar er zijn nog niet genoeg mensen die zich opgegeven hebben dus ik hoop dat het doorgaat.

Morgen vertrek ik voor 4 daagjes naar Tennessee. We hebben daar een houten huisje in de bergen gehuurd inclusief bubbelbad en pooltafel. Ze zeggen dat ze daar ook beren hebben dus het zou leuk zijn als ik er een kan zien. Ik heb er zin in!

Reacties

Reacties

Jennie Simons

Wat heb je toch al veel meegemaakt, je komt met een schat aan ervaringen terug!
En.....nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht, geniet ervan!
(Misschien kom je Tim nog wel tegen in Chicago?)

Silvia Jonker

Hoi Rozan! Wat een leuk verhaal weer. Zijn natuurlijk heel erg benieuwd naar je selfie met een beer! Nee hoor! Haha! Geen selfie maar een beer zou wel heel gaaf zijn. Veel plezier in Tennessee! Liefs xxx

Suzanne

Hoi Rozan,
Wat een leuke en vooral interessante dingen heb je weer meegemaakt. Erg leuk om te lezen en te kijken natuurlijk. Mooie actiefilm!
Geniet van je laatste weken in de States!

Joyce

Hoi Rozan!
Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat! Ben wel
jaloers op je hoor! Nog heel veel plezier met de laatste weken, geniet er van!
xxx

Tona Visser

Hoi Rozan
Het jaar begint op te schieten voor jou. En nu maar hopen dat je een echte beer te zien krijgt.

Marjo Brand

Veel plezier nog met die laatste weken, lijkt mij ook wel gaaf om zoveel sneeuw te zien. Veel plezier met je vakantie in Tennessee

jan

Kan je daar ook ideeen opdoen voor typisch hollands? Kan je als je terugkom met huttedorp gebruiken haga veel plezier nog....

Rozan

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties weer :) Ik heb helaas geen beer gezien hahaha

En jan, ik zal er eens over nadenken maar heel veel molens, tulpen en klompen hebben ze hier niet :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!