Ik heb sneeuwvrij

Hallo allemaal,

Ik heb gelijk (goed) nieuws: Op 16 juni kom ik weer terug naar Nederland! Op 17 juni om 9.30 (net op tijd voor de feestweek) land ik op Schiphol dus hierbij nodig ik iedereen uit :) En ik kom niet alleen aan want ik vlieg gezellig met mijn vader terug. Hij komt voor 10 daagjes naar Amerika om te zien waar ik 10 maanden heb rondgehangen.

Laten we beginnen na kerst. Oud en nieuw was he-le-maal niks aan. Heel veel mensen liggen hier gelijk om 12 uur of zelfs al eerder in bed. Ik heb op tv de ball drop in New York gekeken en om 12 uur dacht ik vuurwerk te gaan kijken maar er was helemaal niks. Toen heb ik mijn super geweldige partypopper afgestoken want oud en nieuw zonder vuurwerk vond ik niet kunnen. Wel heb ik even gezellig geskyped met Nederland toen het daar middenacht was. De volgende dag aten we varkensvlees met zuurkool, dat is hier traditie op 1 januari maar ik vind het niet lekker. Het nieuwe jaar zijn we gezond begonnen door naar een gratis proefles yoga te gaan. Ik ben er achtergekomen dat dat niks voor mij is. Ik viel op een keer om en toen ik begon te lachen kon ik niet meer zo makkelijk stoppen.

Een week na de kerstvakantie ben ik met mijn hostvader naar een basketball wedstrijd geweest. Eerst gingen we chinees eten en daarna gingen we naar de het stadium waar Kentucky normaal speelt. We waren de tickets kwijt maar die vonden we gelukkig al snel terug (midden op de straat). Het was een wedstrijd van de Harlem Globetrotters en dat is geen normaal basketball team. Tijdens de wedstrijd doen ze allemaal trucjes en grappige dingen. Het was een erg leuke wedstrijd. Op de terugweg zagen we nog een man met twee pistoren voor zich uit over straat lopen, het kan allemaal in Amerika. Hier kun je de video zien die ik deze avond heb gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=LS7d40bIEY4. Ik heb trouwens ook een filmpje van Alabama geupload en die van Florida komt er zo snel mogelijk aan.

Op school ging het tweede semester in. Iedereen heeft in principe dezelfde vakken maar ik vond forensics een beetje saai worden. Heel vrolijk wordt je er niet van als je elke dag het eerste uur over dode mensen praat. Nu heb ik dus gym. Ik heb besloten om niet in een sportteam te gaan want het gaat hier heel erg om het winnen en niet om de lol. Ik hou niet zo van dat hele fanatieke. Gym vind ik wel leuk en volgende week gaan we BADMINTONNEN! Ik ben blij want ik heb nu al langer dan 6 maanden niet gespeeld en dat mis ik wel. Ik heb al een wedstrijd tegen mijn leraar gepland staan dus het zou mooi zijn als ik het nog kan. Verder zijn we heel productief op school. Zo maken we valentijns kaarten in plaats van wiskunde opdrachten en doen we genetica bij biologie door middel van spongebob werkbladen. Als je wil kan je hier met two fingers in your nose slagen. Bij koken hadden we van de week ons eigen restaurant, Cardinal Cafe. Alle leraren konden komen lunchen en daarna mochten we zelf ook eten. Volgende week staat in het teken van Frankrijk en we gaan ook een soort van oliebollen maken. Een beetje laat voor oud en nieuw maar wel lekker.

Verder gaat alles hier prima. Ik heb een nieuwe kamer, ik ben vaste popcorn maker in de kerk (ja, popcorn tijdens de kerkdienst) en ik ben netjes bij met boer zoekt vrouw. Ik ben ook aan het uitzoeken wat ik wil gaan studeren volgend jaar want daar moet ik me maar eens voor gaan inschrijven. Vandaag (maandag) was ik vrij want het is Presidents day. Het heeft vandaag heel veel gesneeuwd en het is ongeveer -15 graden Celsius dus ik zit lekker voor de openhaard. Het is nu zo’n 30 centimeter en het sneeuwt nog steeds. Ze hebben school voor morgen dan ook maar vast gecanceld en ik denk dat er woensdag ook nog geen school is. Heerlijk hoor al die vrije dagen!

Reacties

Reacties

Silvia jonker

hoi Rozan. Weer genoten van je verhaal. Succes met badmintonnen! We horen nog wel hoe het afloopt! Ga er vooral van genieten! Succes en veel plezier met alles! Dikke kus xxx Gertjan en Silvia

Jennie Simons

Heerlijk om weer bijgepraat te worden door je
Geniet van de sneeuw! Fijn dat je pap je op komt halen!

Tona Visser

Hallo Rozan. Het blijft leuk om jou belevenissen te lezen. Geniet nog maar even van 'studeren met 2 vingers in je neus' want dat is volgend jaar vast anders.
Groeten van de Vissertjes.

Daisy Jonker

Heeee heee!

Het is veer super leuk om wat van je te lezen!! 17 juni zorg ik ervoor dat ik op schiphol sta hoor hoe dan ook ;) Wij missen jou ook zeg op de badminton dus maak eerst iedereen in amerika maar ik en kom dan weer terug hihih nog veel plezier de laatste maanden!

Xxxx tot snel!

oma Jonker

Ha Rozan,wat een leuke verhalen en filmpjes,dat zie ik hier niet zo gauw gebeuren, maar wel leuk om te zien.Ga je naar huis verlangen? een jaar is dan wel lang hè, maar het schiet al op.
oma Potuit mist je ook heel erg,dat merk ik wel, maar de langste tijd zit erop.Geniet nog maar deze laatste maanden, hopenlijk zonder sneeuw. Groetjes oma Jonker.

Suzanne

Hoi Rozan,
Wat beleef je toch veel daar. Misschien leer je nu wat minder op school maar je doet wel levenservaring op. De tijd gaat snel. Neline is ook aan het aftellen. Ook leuk dat je vader naar je toe komt. Geniet nog van je verblijf daar. Gr. Soesje

Loes Roersma

Hoi Rozan, Leuk verslag weer! En echt geweldig dat je vader komt, dan kun je alles laten zien en snapt hij later waar je het over hebt als je weer in Nederland bent, want hij heeft het echt gezien en meegemaakt. Ik begrijp dat je de studie met gemak haalt. En eh, dat van die popcorn?? Ideetje voor Lekkerkerk?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!